Winter......... - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu Winter......... - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

Winter.........

Door: Hammy

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

26 November 2007 | Frankrijk, Lasseube

Vorig jaar 20 november is Kees afgereisd naar Frankrijk. Zijn jaar is vol. Het mijne nog niet helemaal, maar wat gaat zo’n jaar enorm snel!! We zijn van plan 15 december naar Cornwerd af te reizen, dus zullen we de 17e wel ongeveer thuis zijn. Ik ben al een beetje aan het inpakken, zomerkleren, aankopen van het Emmaus etc…..

Ik loop een beetje achter op de waarbenjij-pagina zag ik, dus maar even bijpraten. Ik ben ongeveer anderhalve week bij Zus geweest in Lemmer. Gelukkig gaat het weer heel goed met haar, ze loopt nog niet de marathon, maar doet alles wel weer zelf.
Samen met Wilco teruggereisd naar Frankrijk, op zaterdagmorgen 07.00 uur vliegen. Dat was nog wel even spannend want er stonden enorme rijen voor de incheckbalie en vervolgens ook voor de controle. Wilco en een stewardes stonden alleen nog bij de gate toen ik aankwam om kwart voor zeven, dus het vliegtuig in, riemen vast en vliegen! Dat ging even heel rap.
Wilco heeft zijn deskundige blik laten gaan over Taron, gaat de tekeningen hier en daar wat aanpassen en dan komt het vast allemaal goed met de plannen. Op 13 november hebben we het koopcontract getekend, dus het is nu definitief!
Wilco op de 6e naar het vliegveld gebracht en Tom en Akky afgehaald, die zaten op de heenvlucht. Gezellige week gehad (zie hun schrijven). Op de 13e hetzelfde ritueel, Tom en Akky vertrokken weer en Wil kwam……
Overdag een lekker zonnetje, maar ’s-nachts vroor het dat het kraakte! Op een gegeven moment was het -6 graden en was de waterleiding hier bevroren. We hadden alleen maar heet water, de koude deed het niet. In de loop van de middag was ie weer ontdooid. We hebben gewandeld, gegeten, gekletst, Taron bekeken en toen was de week alweer voorbij! Het warme Zuiden van Frankrijk gelooft Wil niet meer in. Klappertandend met dikke truien en geitewollen sokken zaten we ’s-avonds aan de borrel. De kachel kon het niet echt warm stoken!
We hebben hier nu alle vier seizoenen voorbij zien gaan. En reken maar dat het hier koud kan zijn in de winter! In het voorjaar regent het hier veel. Waarschijnlijk door de invloed van de bergen. Daardoor is het hier ook heel groen in de zomer. Nu is het heel mooi in het bos, alle hefsttinten die je maar kunt bedenken. Op dit moment schijnt het zonnetje en kun je in je bikini buiten zitten als je dat zou willen. Maar als de zon onder is daalt de temperatuur tot het nul-punt en verlang je naar een laaiende houtkachel! Die staat er al in Taron, maar aangezien het huis overal nog gaten en kieren heeft helpt dat niet echt! Kees zijn handen jeuken om te beginnen, maar hij is ook heel druk met zijn werk. Zaterdag is hij net weer terug gekomen uit Aboudhabi, 3 december moet hij weer een weekje. Tussen de reisjes door ruimen we wat op, maar nog geen grote dingen. Ik heb trouwens wel een keukenkast gekocht bij Emmaus, is het geen plaatje?

Macho is hier heel happy, straks in Cornwerd moet hij zijn bestaan weer delen met de andere katten, hij weet nog niet wat hem boven zijn kattenkop hangt! Het erf hier in Frankrijk is opvallend kat-vrij. Iedere kat die zich hier durft te vertonen krijgt lik op stuk. Zelfs de honden verlaten jankend en bekrast het terrein. Ik heb nog nooit zo’n aso-kat meegemaakt. Alleen tegen mensen is hij aardig, als hem dat uitkomt. Hoe socialiseer ik mijn kat? Tips en trucs zijn welkom.

• 26 November 2007 - 16:02

Anno & Marga:

Hi Hammy,

Gefeliciteerd met jullie definitieve koopkontrakt! Wij hebben op afstand met jullie meegeleefd en danken jullie voor alle leuke berichten. Tsjonge, wat zal dat straks een ander leven zijn, kun je daar nog echt aan wennen? Betekent jouw terugkomst naar Nederland ook een terugkomst in Biebland? In dat geval treffen we elkaar wellicht nog op 1 of andere cursus. Hoe dan ook, wij wensen jullie al het goede en geef een dikke kroel aan die vreselijk leuke kat van jullie!

Veel groetjes uit Wymeer,
    Anno & Marga.

• 26 November 2007 - 19:31

Marja:

Hoi Hammy & Kees, tjee , alweer een jaar om!!!Proficiat met jullie definitieve aankoop. Geweldig, tenminste iets om de Franse lijnen mee vast te houden.
    Zomaar weer naar ons kouwe kikkerlandje. Is vast ff weer wennen, maar nu kun je ook eens richting Emmen komen toch?
    En we moeten echt een reunie organiseren, vind je ook niet.Nou, succes met alles,
    lieve groet, Marja

• 29 November 2007 - 10:26

Eeltje En Marijke:

hoi hammie en kees
    altijd leuk om jullie site te lezen jammer hammie dat je straks weer moet werken maar ja heeft ook weer zijn leuke kanten natuurlijk,wij zitten op dit ogenblik in Kuala Lumpur indrukwekkende stad
    dikke tut eeltje en marijke