Naar buurman Kees, - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu Naar buurman Kees, - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

Naar buurman Kees,

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

14 December 2008 | Frankrijk, Parijs

Ik ben 2CV liefhebber, en ik ga dus graag met een gelijkgestemde vriend naar Frankrijk om daar van het goede leven te genieten en om oude auto’s te spotten.
En zo kwam het in Cornwerd ter sprake dat Kees naar Frankrijk zou gaan voor zijn baas en toen heb ik toegezegd om daar eens langs te komen.
En wat je zegt moet je doen, dus op een gegeven moment is besloten om in de herfstvakantie van 2008 per Eend naar Kees in Frankrijk te gaan.
Dus op een gegeven moment toch maar eens op de kaart kijken, en nog maar eens; oeps, Lasseube ligt wel ver weg als je niet in de buurt bent……
En ongeveer een week voor vertrek kwam ik er ook nog achter dat Kees meer dan 1 huis bewoont/bezit, maar daar zouden we nog wel achter komen.
Dus, het plan om 2 dagen te rijden werd bijgesteld naar 3 dagen en op donderdagavond vertrok de witte Eend vanuit Heerenveen (daar woont mijn gelijkgestemde vriend) en rond 02.00 uur achter Parijs in de auto (geprobeerd te) slapen.
Op vrijdag via route national naar Angouleme, waar een F! hotel op ons wachtte, en op zaterdag het laatste stukje.
De afspraak was om in Aire sur Ladour Kees te bellen.
Zo gezegd, zo gedaan en Kees was bij zijn huis in Taron.
Wij naar Taron gereden en daar weer Kees gebeld voor de route naar zijn huis: “daar en daar langs en met de 7 op de brievenbus omhoog”!
Gaat mijn telefoon: “jullie zijn te ver” blijkt die 7 op de andere kant van de brievenbus te staan…….
Na een hartelijk welkom de “woning” en het landgoed bekeken, een prachtige rustige omgeving en de buurman heeft lekkere druiven…..
En wat het huis betreft, ik wil het zeker zien als het af is, want de tekeningen beloven veel goeds.
Toen doorgereden naar Lasseube, eerst maar wat gegeten in het restaurant en in de tussentijd was Kees er ook al weer en die heeft gezellig meegegeten.
Daarna naar de huurwoning die Kees gebruikt en van daaruit zijn wij de gehele week de omgeving wezen verkennen en gezocht naar oude auto’s.
Kees ging gewoon naar zijn werk, naar Parijs en ook nog naar Cornwerd en wij konden alles gebruiken wat er stond en we hadden zelfs een eigen sleutel gekregen, geweldig.
Ook zijn we voor Kees naar het postkantoor geweest om daar een aangetekende brief in ontvangst te nemen, dat was ook weer een belevenis, en we deden het graag!
Wij hebben in Plaisance nog een auto gekocht en deze mocht evt. in Taron blijven staan voor het geval we de terugreis op eigen kracht niet zagen zitten.
Op vrijdag de terugreis, 1600km. deze is helemaal via route national gegaan en 3 dagen later op zondagavond stonden we met 2 auto’s weer in Cornwerd alwaar we toeterend Dorpsweg 22 voorbij reden en door Kees en Hammy verwelkomd werden.

Kees (en Hammy), bedankt voor jullie gastvrijheid, we kijken er met heel veel plezier op terug en we komen graag nog eens terug.

Bert en Anne-Jan

• 03 Januari 2009 - 10:36

Carla (van Der Bles):

portemonnee van hammie gevonden door inwoner van makkum. ligt nu op de shop van het tankstation te wachten!

groetjes carla