Terug van weggeweest - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest

Door: Hammy

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

20 November 2010 | Frankrijk, Parijs

Pensionadoos

Kees en ik hebben ons voorgenomen deze pagina weer wat nieuw leven in te blazen. Ik ben 1 september gestopt met werken in de Bieb, dus zullen we wat vaker gezamenlijk naar Frankrijk gaan. We willen jullie graag op de hoogte houden van de vorderingen in Taron en overige gebeurtenissen en uitstapjes en zo de sociale contacten beter onderhouden vanuit Frankrijk.

We zijn de laatste week van augustus een paar weekjes met de boot weggeweest, regen, regen regen! Dus zo nu en dan een tussenstop naar huis gemaakt.
Eind september richting Frankrijk. Prachtig weer, Kees weer tot over zijn oren in de beton en Rixt en Bernard op visite. Gezellig! De mannen bezig met de tractor, gras maaien en betonstorten. Rixt puinruimen, de bush bush in met Moja (de hond van Rixt) en op koopjesjacht bij de brocantes en de vide-greniers (rommelmarkt).

Kees en ik waren uitgenodigd voor een “repas de chasseur”, een maaltijd waarbij het hele dorp uitgenodigd is en je het wild nuttigt dat door de jagers geschoten is. Deze keer stond er “hertje” op het menu. Van 12.00 tot 18.00 krijg je van alles voorgeschoteld, hertestoofpot, hertekotelet, hertesoep, alleen in de taart zat geen hert, pruimen zaten daarin. Allemaal heel lekker, heel veel en ook heel veel begeleidende wijnen. Maar wel een hele goede gelegenheid om de locale mensen te leren kennen.

Rixt en Bernard uitgezwaaid, die waren met de auto en de volgend dag kwam Oane met het vliegtuig. Tegenwoordig moeten we naar Biarritz (120 km) want op Pau vliegt Transavia niet meer. Al vroeg weggegaan en door Baskenland gereden. Rondgekeken in Espelette (beroemd vanwege de piperades (kleine paprika’s) Alle huizen hangen daar vol mee na de oogst. Lekker gegeten en Oane landde kwart over negen, precies op tijd. De eerste dag regende het, maar daarna was het weer prachtig weer. Oane heeft een heel stuk bos geruimd, we hebben een houthok gemaakt, houtjes gezaagd voor het kleine kacheltje in de caravan en Oane heeft Kees geholpen met zandscheppen, betonijzer flexen etc. De bezoekers hebben steeds geslapen in het aanbouwtje achter het huis, dat staat er nog. De schaftkeet staat nu achter de caravan, daar hebben we een was/kookhok van gemaakt.
Ik ben samen met Oane weer naar huis gereisd want een week later (in de herfstvakantie) ging mijn buurjongen Gerrit weer een week mee naar Taron, voor de 2e keer, hij spaart de reis bij elkaar door gras te maaien in Cornwerd,

• 21 November 2010 - 10:19

Lammert & Antje:

Goeie zondagmorgen
    Wat zijn jullie gezellig druk met zijn allen het ziet er goed uit ,it komt grif goed .Erg leuk wat van jullie te horen het ijs komt er aanvolgens Lammert ,dus dan zien we elkaar op ijs of elders anders .gr &dikke tut fanLammert & Antje