Abu-Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu Abu-Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

Abu-Dhabi

Door: Hammy

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

06 December 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

We kunnen nu de weken, dagen bijna, aftellen hier in Frankrijk. Kees niet, die blijft nog een jaar hier werken, gaat ondertussen bezig met het huis in Taron en komt zo nu en dan wel eens naar Cornwerd mag ik hopen. Ik ga 2 januari weer aan het werk in de bibliotheek en pak het leven in ús Heitelan weer gewoon op. We zijn van plan zo rond de 15e richting Cornwerd te rijden, zodat we thuis zijn met Kees zijn verjaardag op 22 december.
Geen Sinterklaas dit jaar, vond ik helemaal niet leuk. Normaalgesproken zijn we al weken van te voren bezig met gekke dingen bedenken en gedichten maken. Maar Kees had toch een hele grote surprise voor me. 3 December moest hij weer een weekje naar Abu-Dhabi en stelde voor dat ik meeging. “Ik heb een heleboel air-miles en nog een tegoedbon van Air France, dus leuk toch, een weekje Abu-Dhabi?”
Tja, dat word je niet iedere dag aangeboden, dus ik de buurvrouw vragen of ze op Macho wilde passen, bien sur, pas de probleme!! Dus de koffer met zomerkleren maar weer uitgepakt (had ik net ingepakt), overgeheveld naar een kleiner koffertje en maandagmiddag zijn we vertrokken. Eerst naar Parijs en vandaar met Etihad naar Abu-Dhabi. Een heel andere wereld. 50 jaar geleden was hier alleen nog maar een nederzetting met kameeldrijvers. Nu is er een wereldstad verrezen in de woestijn. Allemaal enorme flatgebouwen, 5-baans-wegen dwars door de stad. Als je moet oversteken doe je dat met gevaar voor je leven, want 50 km. in de bebouwde kom hebben ze hier nog nooit van gehoord! Ze scheuren met 120 door de stad. Allemaal marmer en poepie-lux hier! Nou niet bepaald mijn idee van een ideaal vakantieoord, maar ja, “onderzoekt alles en behoud het goede” heeft iemand ooit eens gezegd (mijn moeder?). Abu-Dhabi is een smeltkroes van nationaliteiten. 80% bestaat uit Indiers, Pakistani, Engelsen, Amerikanen, Fransen, buurlanden, noem maar op. De autochtonen zijn harstikke rijk, dankzij de olie, dus die anderen doen het werk. Alleen op hoge posities vind je Arabieren. De vorige sheik “Zayed” wilde groen in zijn stad en heeft heel veel aan laten planten. Overal parken met palm- en eucalyptusbomen. Er is een heel leger Indiërs voor nodig om de boel te besproeien. Gisteren zat ik even in zo’n parkje en in no time zat de bank vol met hoveniers die een sigaretje vroegen. Zaten we mooi met z’n allen te roken.
Het heeft wel wat……. Gisteren Marokkaans gegeten (een buffet met allemaal vreemde dingen, onder een hele grote deksel lag een heel lammetje te sudderen) en dan fladdert er opeens een buikdanseres voorbij. Vandaag Thais gegeten pal aan het strand, gewoon lekker buiten in zomerkleren in december. Het is hier nu een prima temperatuurtje, zo’n 25 graden overdag, s-avonds is het een beetje koeler. 's-Zomers kan het hier zo'n 50 graden zijn, arme bomen! Vanmiddag heeft Kees vrij, gaan we even shoppen. Vanavond hebben we een feest en ik kan moeilijk met m'n bergschoenen en spijkerbroek daar verschijnen, dus op zoek naar een soepjurk en pumps (heel fijn!)

• 06 December 2007 - 09:50

Akky:

Leuk hoor,zo'n reisje!Had je eigenlijk ook wel verdiend,vind ik:je bent zo vaak gastvrouw geweest.nu dus zelf even verwend worden.Wij zijn net terug uit Denemarken(erg gezellig!)en morgen gaan we weer naar Vleuten om(nog eens) sint te vieren en Pepijn's verjaardag.Sterkte met inpakken en afscheid nemen en tot later!tút van Akky.

• 06 December 2007 - 10:58

Harmke En Joop:

Wat een ramp om zo,n sinterklaascadeau te krijgen. Er zijn jaren dat ik het met minder moet doen. Wel een hele ervaring om zoiets weer mee te maken. Jouw rugzakje met ervaringen is wel heel goed gevuld dit jaar, nemen ze je nooit weer af Tot gauw

• 06 December 2007 - 11:40

Pietsje:

ja,ja, do hast fansels op dyn ferlanglistje foar Sinterklaas setten datst ek wolris yn Abboedabbie sjen woest? En ik tink dat Kees it ek op syn listje hie! Hast wol efkes de blits makke yn dyn nije sopjurk tink? No, maoi dat jimme hast wer nei it Fryske lân komme, hjir gjin 25 graden mar machtige hurde wyn en in soad rein! Oant gau!

• 06 December 2007 - 12:42

Eeltje En Marijke:

tjonge ,jonge ,jonge nu is het echt de heer en mevrouw Brooshoofd ziet er echt luxe uit geniet ze daar
    tut eeltje en marijke

• 06 December 2007 - 13:07

Ineke:

Leuk Hammy, dat je ff met Kees mee mocht.
    Wat een mooie luchthaven hè. De rijkdom straalt er vanaf. Onze herinnering (1993) wordt weer helemaal levend. Geniet er maar lekker van en ook de lekkere temperatuur, want het is in Makkum 'snert'weer.
    Groet van René en Ineke