De Camping - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu De Camping - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

De Camping

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

28 Juni 2008 | Frankrijk, Parijs

Eindelijk weer een stukje voor de web pagina, ik ben een wat minder trouwe schrijver dan Hammy maar er gebeurt ook nog niet zoveel in ons nieuwe huis in Taron.
Nu heb ik wel wat te melden. Ik heb namelijk afgelopen zondag een camping gemaakt. Heel toevallig. Ik probeerde gras te maaien in de boomgaard maar het was nog steeds te nat, gleed met tractor en maaimachine alle kanten op en kon niet meer boven komen. Daarom door het weiland naar beneden gereden, een z.g. Livø pad gemaaid en beneden op een stuk plat bij de rivier een cirkel gemaaid en dat is de camping. Prachtig plekje, s’ochtends komt daar als eerste de zon en halverwege de middag is er schaduw van de bomen langs de rivier. Het is vanaf de weg niet te zien en het grenst aan maïsland en bos. Het geurt er naar wilde planten, vooral veel munt en er bloeien heel veel bloemen o.a. wilde orchideeën. Het is alleen geschikt voor tenten; campers en caravans rijden vast maar daar hebben we boven nog wel een plekje voor (één tegelijk). Auto’s kunnen bij de rivier staan, maar alleen als het heel droog is anders wordt het een slippartij. De toiletwagen (model Pipo) is gisteren vanuit Tzummarrum afgeleverd maar die komt achter het huis te staan omdat de WC uit het huis gebroken wordt. Betekent dus 300 meter de heuvel op voor toilet en douche.
Voor familie, vrienden en kennissen is het gratis, wel zelf grasmaaien. Komen er te veel tegelijk dan maaien we er nog een stuk camping bij.
Mensen die van puur natuur houden zullen hier genieten, er zitten wilde zwijnen, vossen, dassen en reeën en zo nu en dan een slang. In de rivier “le pitit Leez” kan gevist worden. In het bos zijn prachtige wandelingen te maken. Op de fiets is het afzien vanwege de heuvels maar er is ook genoeg plat. Er zijn hier in de buurt opgravingen van Romeinse nederzettingen en in de kerk hangt een stuk mozaïek vloer uit die tijd. Pau ligt 25 km. zuidelijk en Air sur Ladour 20 km. noordelijk. Er wordt hier beperkt wijn gemaakt en een stukje oostelijk ligt het Madiran gebied. Noordelijk bij Air Sur Ladour begint het Armagnac gebied. Afstand vanaf Cornwerd is volgens Tom Tom 1456 km.

Kees

• 03 Juli 2008 - 13:31

Pietsy:

in gedachten zie ik mijn tentje al staan! Met de geur van vergemaaid gras, munt en wilde orchideeén in mijn neus, vossen,dassen en reeén om mij heen, laten de zwijnen en de slang maar even een ander plekje zoeken! Grasmaaien? Nog meer tenten? k'Zou het niet doen! Een ééntentcamping, prachtig toch? Waar vind je nog zoiets? lieve groet van Pietsy.