Hoe bedoel je "lekker rustig"! - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu Hoe bedoel je "lekker rustig"! - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

Hoe bedoel je "lekker rustig"!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

14 Januari 2007 | Frankrijk, Lasseube

Ik heb me ingeschreven voor een trimester Frans aan de universiteit van Pau! Elke dag naar school. We hebben steeds twee tussenuren om te lunchen dus ik ben de hele dag zoet. De 1e dag dacht ik: "Wat doe ik hier!!!" Ik ben op de juf na, verreweg de oudste. Ik zit in de klas bij een 6-tal Amerikaanse studenten, Koreanen, Chinezen, Japanners en 1 meisje uit Venezuela. Dus echt een internationaal gezelschap. Ik begin het al een beetje leuk te vinden. Van Lasseube naar Gan (10 km verderop, hele bochtige weg)rijden geen bussen, vandaar kom je vrij makkelijk op de universiteit met openbaar vervoer. Je kunt een uur lang met de bus voor maar 1 eurootje. Dus dat heb ik een paar keer gedaan (de klussebus in Gan geparkeerd), ik ben een paar keer met Kees meegereden en afgelopen vrijdag ben ik met de klussebus gegaan, zweet in mijn handen, jammerlijk verdwaald op de terugweg, maar wel thuisgekomen! In het weekend hebben we gewandeld vlak bij de Spaanse grens in de bergen. Valt niet mee hoor als je een pakje stuyvesant per dag wegwerkt. Maar op een paar hartkloppingen na ging het goed. Vandaag een wandeling van 2 uur in de buurt van Lasseube gemaakt, makkie vergeleken bij gisteren, maar ook best wel heuveltje op en af. Misschien worden we hier nog wel gezond!!

  • 14 Januari 2007 - 18:19

    Yvonne:

    Dus: meerlunch=uren dan studie-uren? Ha ha
    Alors, Hammy,comme ca va? Ici aujourd'hui baucoup de soleil aussi!
    Groetjes aan Kees

    Yvonne (franse naam)

  • 14 Januari 2007 - 20:28

    Bob Ligthart En Joos:

    leuk dat jullie het zo naar je zin hebben.Roken blijft lekker maar het beperkt je soms. Gelukkig dat jullie niet van drank houden.

  • 14 Januari 2007 - 23:04

    Marga En Anno:

    Hi Hammie en Kees,
    Allereerst een heel gelukkig jaar in Lasseube! Wat een donders mooi plekje! Dat is nog eens iets anders dan een bieb. En jullie Macho is wel een schat van een kat, zo eigenwijs op dat muurtje. Wel stoer van je, naar de universiteit van Pau en eens wat anders dan al die bibliotheekcursussen...ook al was dat wel erg gezellig. Bedankt voor de mail en tot horens maar weer. Veel groetjes uit Duitsland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kees en hammy

Wij gaan een jaartje wonen in Frankrijk. Kees gaat werken en ik niet. Via deze pagina willen wij familie, vrienden en bekenden op hoogte houden

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 186264

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 01 September 2013

Klassiek rondje GB met de VLIETER

09 Juni 2011 - 01 Augustus 2011

Vakantie 2011

01 Januari 2007 - 01 Januari 2008

Frankrijk

Landen bezocht: