De tennisclub van Lasseube - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu De tennisclub van Lasseube - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

De tennisclub van Lasseube

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

18 Maart 2007 | Frankrijk, Lasseube

Vorige week zondagnacht is Kees vertrokken naar Aboudabi. Hij blijft daar tot 29 april. We hebben geregeld telefonisch contact en hij vermaakt zich prima daar zo te horen. Last van de hitte heeft hij niet omdat hij amper buiten komt en in het hotel en op zijn werk is uiteraard airco. Hij heeft een paar keer een uitstapje gemaakt naar locaties in de woestijn en daar lopen de mensen met kapjes op vanwege het stuiven van het zand. Het is daar heel rijk zegt ie, eigenlijk een beetje overdone…..
Afgelopen donderdag kwam Oane. Ik was ’s-ochtends onderweg naar het vliegveld in de dikke mist door de heuvels en toen kreeg ik een sms’je dat zijn vliegtuig vertraging had en pas in de middag zou aankomen. Dus maar weer omgedraaid en gewoon naar school gegaan. Leuk dattie er is! We hebben vanmiddag getennist hier op de tennisbaan van Lasseube. Ik heb hier en daar gevraagd of ik ook een sleutel moest halen of ergens contributie moest betalen, maar er is dus geen tennisvereniging en je kan gewoon zo de baan op. Het is een betonbaan en er hangen een paar rafelige netten, maar het zonnetje scheen en we hebben even lekker een balletje geslagen, ook al ben ik geen partij voor hem. Dus voor de mensen die van plan zijn te komen, tennisracket meenemen!!!! Gisteren zijn we naar Oloron geweest, de geboortestad van le compte de Treville, een musketier. Boodschappen gedaan en wat rondgedwaald in de stad, een oud centrum boven op de heuvel met de overblijfselen van een fort. Gisteravond heeft hij heerlijk gekookt, scampi’s met rijst en groenten, lekker hoor. We zijn niet zo heel ver weg geweest want op dit moment maak ik me een beetje zorgen over de autoverzekering, onze Franse kentekens liggen klaar en we moeten dus ook een franse verzekering. Nederlandse assuradeurs verzekeren geen franse voertuigen. We moeten in Nederland uitgeschreven worden en hier weer ingeschreven en dat gaat dus allemaal niet zo maar…….Vandaar dat we het rijden in de klussebus maar even een beetje beperken. Nog een weekje school en dan ben ik student af! Afgelopen vrijdag een test gehad. Aan de hand daarvan wordt je voortgang bepaald. Ik ben benieuwd!

  • 18 Maart 2007 - 19:08

    Kees:

    Het is Abu Dhabi en het is nu prachtig weer. Ik zit op een gasplant een paarhonderd km vanaf Abu Dhabi in de woestijn. Alle zand is vanacht uit de lucht geregend en het is koel. Al het zand is ook van de weg gehaald en gister kwamen we kamelen tegen. Een beetje lux? Het lijkt wel een Oase, veel groen. Dit heet een werkkamp maar hier kan geen vakantieoord rond de Middelandse zee tegenop, zwembad, tennis, squash, sportzaal, luxe verblijven, heel goed eten.Ik mail vanuit het internet cafe. Hoi Scaht, veel plezier met Oane. p.s. voor de genen die even willen kijken, Google Earth vanaf Abu Dhabi naar het noorden richting Ruwijs, en na 40km linksaf. bijna aan het eind van de weg de plant waar ik gisteren was en 40 km terug waar ik nu ben.

  • 18 Maart 2007 - 20:23

    Anno & Marga:

    Hi Hammy,
    Leuk weer iets van je belevenissen te lezen. Wel fijn voor je dat Oane nu bij je is. Hoe gaat het met die stoere kat van jullie? Wij gaan zo rond 12 mei op vakantie richting het zuiden, om uiteindelijk op ons olijfgaardje in Portugal te belanden. Ons plan is om jullie ook even te bezoeken, als jullie dan nig in Lasseube aanwezig zijn tenminste. Wil je me even laten weten of jullie dan nog in het goddelijke Frankrijk te vinden zijn? In de bibliotheken van Groningen is momenteel niets nieuws te beleven, dus van mij mag het zeer spoedig meimaand zijn.
    Veel groetjes, ook aan Oane van (die lange)Anno & Marga.

  • 19 Maart 2007 - 04:28

    Eeltje En Marijke:

    zo zo op de tennisbaan met oane wat leuk niet te fanatiek worden he
    gelukkig dat je het zo naar je zin hebt nu kees even ver weg is
    wij weten ondertussen ook wat hitte is maar de malediven zijn onvergetlijk mooi
    dikke tuut eeltje en marijke

  • 19 Maart 2007 - 10:25

    Yvonne:

    Zo, jullie worden echte wereldburgers in letterlijke zin zeg! Abu Dhabi! Wat is precies een gasplant? Niks groens neem ik aan haha maar dus ook weer wel. Wat leuk Hammy dat Oane bij je is. Is hij er nog steeds? Wil je hem de groetjes doen? Lijkt me zo leuk om binnenkort, in mei/juni ofzo, een paar daagjes bij jullie te komen. Hoe is de Franse test afgelopen?
    Nou Kees, kijk uit voor de zandstormen en met Scath bedoel je Hammy natuurlijk! Tot ziens
    Yvonne

  • 19 Maart 2007 - 10:39

    Yvonne:

    Heee nog even mij. Hammy, ik heb net even gekeken op Transavia-site. Is inderdaad te betalen. Wanneer zou het jullie het beste uitkomen als ik een keertje kom? Mei of Juni of later.
    Ik weet nl. niet of deze vluchten ad hoc geboekt kunnen worden. Waarschijnlijk wel; Pau is geen wereldstad maar ik moet op mijn werk redelijk op tijd een en ander regelen. Zit trouwens ook nog een kans in dat ik in mei een training van vier weken moet doen. Dus misschien wordt het zo wie zo wel eerder. Ik hoor van jullie. Doei.
    Groetjes,

    Yvonne

    Yvonne

  • 19 Maart 2007 - 11:12

    Wil:

    Denk je dat je eens een tijdje lekker uit de bureaucratie verdwenen bent....moet je weer achter verzekeringen aan..!! Ik heb met je te doen! Maar voor de rest..je bent een bofkont.Leuk dat de kids er waren. Enneh, hou die kat in bedwang en je portemonnaie alleen maar op een kiertje open.
    Kus van Paul en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kees en hammy

Wij gaan een jaartje wonen in Frankrijk. Kees gaat werken en ik niet. Via deze pagina willen wij familie, vrienden en bekenden op hoogte houden

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 186258

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 01 September 2013

Klassiek rondje GB met de VLIETER

09 Juni 2011 - 01 Augustus 2011

Vakantie 2011

01 Januari 2007 - 01 Januari 2008

Frankrijk

Landen bezocht: