Een weekje Lasseube - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu Een weekje Lasseube - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

Een weekje Lasseube

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

24 Juni 2007 | Frankrijk, Lasseube

Hammy en ik kennen elkaar van de bibliotheekopleiding en zaten vorig jaar bij elkaar in de klas! Een gezellige tijd en toen Hammy tijdens de diploma uitreiking riep dat iedereen langs moest komen in Frankrijk dacht ik ‘dat laat ik m’n neus niet voorbij gaan’. Ik ben dol op Frankrijk en zo’n adresje is altijd handig.
Dus een datum gepland, reis geboekt en gewoon gegaan. Wel in overleg met Hammy natuurlijk…
Zondag 17 juni rond 4 uur was ik in Pau waar Hammy me afhaalde. Het regende wel maar och, het prachtige Franse land was ook zo de moeite en een weekje vrij ook!
Hammy sjeesde als een volleerde Française door de heuvels met de klussebus. Gezellig gekletst onderweg en verwelkomd door Kees met koffie en lekkers.
De zon kwam erbij, de aperitiefjes en ’s avonds lekker gegeten bij de plaatselijke Auberge. Een goed begin, kan niet anders zeggen.
De volgende dag de omgeving verkend, naar de supermarkt in Oloron en tot midden in de nacht op het terras geborreld en gekletst. Gelijk maar ingewijd in het Franse ritme.
De dinsdag naar ‘Hammy’s favoriete bezigheid’ de rommelmarkt in Pau. Erg leuk maar ook errug warm! Ook nog een geweldig blauw chandelier op de kop getikt.
We moesten ’s ochtends maar wat vroeger uit de veren om niet in de allerheetste zon op pad te zijn en we wilden de stad Pau toch nog iets beter verkennen dan alleen de rommelmarkt. Tenminste ikke dan, Hammy kent de stad al bijna als haar broekzak. Zo gezegd , zo gedaan. Met de streekbus richting Pau. Prachtige stad. Schitterde boulevard met uitzicht op de Pyreneeën. Geweldig en daar zitten we gewoon op een woensdagmiddag op een terrasje te genieten! Super. Nog geshopt, veel gezien en Hammy was een super gids, hoewel ik na het maken van een foto haar helemaal kwijt was. We stonden even voor een kruising en ik was druk met de foto. Ik keek weer op en nergens een Hammy, maar ik wist dus ook niet of ze links, rechts of rechtdoor was gegaan? Geen idee, dus bleef ik maar stokstijf staan midden op de kruising zodat ze me weer op kon pikken. Hammy zat gewoon even verderop (rechtdoor dus) op mij te wachten, dus het duurde ff.
Donderdag hadden we een ‘meidendaggie’. Kees was al vroeg de deur uit. De plannen waren om in Oloron te gaan wandelen maar de aandacht was even voor MACHO. Na een hevige vechtpartij strompelde de kat alsmaar meer zodat er een uitstapje richting dierenarts volgde. Kwam helemaal weer goed en we hebben ondertussen gewoon geluierd , nagels gelakt enz. Nieuwe rok en blouse geshowd. Lekker tuttig! Kunnen we ook.
De laatste dag dan maar gewandeld in Oloron. Ook een geweldige stad. Leek erg veel op de stad in Tsjechië waar ik vorig jaar liep, een beetje Dejavu gevoel. Of was het Normandie, of de Dordogne. Nou ja, het was de moeite wel weer hoor.
Ik heb genoten van alle Franse uitzichten, wijntjes, croissantjes, du pain, kaasjes, bonbons, terrasjes, zon enz. En van Hammy´s gezelschap (en het franse ratelen wat ze al doet, geweldig!)
Helaas zit de week erop……ik hou de contacten vast want wie weet….waar zo´n biebopleiding al niet goed voor is! Dus klasgenoten, jullie weten niet wat je mist hoor!

Kees en Hammy AU REVOIR - Marja

  • 27 Juni 2007 - 15:07

    Karin Koning:

    Helemaal jaloers op Marja, dat wil ik óóóóóóóók!!!!!!!!! Grapje! Hartstikke leuk voor jullie. Hoe lang zitten jullie daar nog Hammy en Kees? Wie weet.... Groetjes Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kees en hammy

Wij gaan een jaartje wonen in Frankrijk. Kees gaat werken en ik niet. Via deze pagina willen wij familie, vrienden en bekenden op hoogte houden

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 186282

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 01 September 2013

Klassiek rondje GB met de VLIETER

09 Juni 2011 - 01 Augustus 2011

Vakantie 2011

01 Januari 2007 - 01 Januari 2008

Frankrijk

Landen bezocht: