We binne wer thùs! - Reisverslag uit Kornwerd, Nederland van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu We binne wer thùs! - Reisverslag uit Kornwerd, Nederland van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

We binne wer thùs!

Door: Hammy

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

18 December 2007 | Nederland, Kornwerd

Wat verzamelt een mens toch veel rotzooi, tenminste ik wel! Een jaar in Lasseube en koffers en dozen vol spullen die weer mee terug moeten. Komt ook door mijn Emmaus-tripjes. Dinsdag rond middernacht waren we thuis uit Abu-Dhabi. De rest van de week besteed aan inpakken, boodschappen doen, het huis kuisen, afscheid nemen van de buren, de slager en de bakker. Vrijdag naar het gemeentehuis in Taron om alvast even kennis te maken en onze plannen kenbaar te maken. Aardige dame, kletste achter elkaar door. Kees moet, zodra hij terug is, een afspraak maken met de burgemeester, die vertelt dan waar wel of niet een vergunning voor nodig is.
Tja, en toen was het al zo ver, richting Cornwerd! We zijn zaterdag nog even naar Taron gereden om wijn te kopen bij Francis en een uur of vijf reden we echt weg. Het was lekker rustig op de weg, dus we konden mooi door kachelen. Bitter koud was het, op de Peage reden zelfs strooi-auto’s. Om een uur of 1 ’s-nachts waren we vlak bij Parijs. Daar hebben we een paar uurtjes geslapen en toen weer door. We hadden dekbedden meegenomen, dus dat ging prima. Alhoewel het niet echt knus was in de bus. Het ijs zat dik op de ramen de volgende ochtend. Toen we weg reden lag er een hele plas olie. “Oeps, komt dat uit onze bus?” Jawel! Toen het licht werd heeft Kees even onder de motorkap gekeken, het oliefilter bleek los te zitten. Vastgedraaid en klaar was Kees weer. Olie bijvullen en probleem weer opgelost! ’s-Winters is het toch wel even wat anders. Je kunt niet even een mooi plekje opzoeken om te picknicken onderweg. Stervenskoud! Voordat het koffiewater kookt ben je zelf half bevroren. Dus onderweg hier en daar een bakje gedaan en gegeten in de wegrestaurants. Die heb je zo ongeveer om de 20 km., dus keuze genoeg. We reden
‘s-middags half vier het erf op in Cornwerd. We binne wer thùs!
Kees gaat deurtjes maken voor de keukenkastjes. We hebben vanmiddag hout gekocht en hij is al druk bezig. Hij gaat zo rond 5 januari weer terug naar Lasseube en tja, daar is ook wel het een en ander te doen buiten het gewone werk. Maar ja, als hij niet kan klussen, leeft hij maar half.
We hebben een prachtig jaar gehad. Echt geleefd als God in Frankrijk. Maar ik heb ook best weer zin om lekker aan de slag te gaan hier in Cornwerd en in de bieb. En het is ook heel fijn om alle mensen die ik gemist heb weer geregeld te kunnen zien.
De “Waarbenjij”-pagina heffen we zo rond 10 januari op, dan vervalt de fotoruimte. Het laatste gedeelte moet ik nog even bestellen, dat wordt dan afgeleverd als een fotoboek, kunnen we later, als we heeeeel oud zijn, nog heerlijk boven zwijmelen. “Weet je nog, toen we dat jaar in Frankrijk waren………”
Ik zal het missen, was altijd heel benieuwd naar de reacties, het is toch een link met thuis en ik vond het ook heel leuk om het bij te houden. Dus iedereen, bedankt voor de belangstelling en de reacties. Het bêd en brochje is nog steeds open hoor, alleen de gastvrouw ontbreekt. Als Taron straks een beetje bewoonbaar is, gaan we daar gewoon verder. En wintersporters, de Pyreneeën zagen al helemaal wit, dus grijp je kans!

• 18 December 2007 - 08:34

Odb:

memmie is back!

• 18 December 2007 - 08:38

Anno & Marga:

Hallo Hammy en Kees,

Nou, dat was het dan. We zullen jullie berichten missen! Jullie verhalen en foto's brachten ons iedere keer weer een beetje terug in Portugal waar we ons olijfgaardje hebben. Zuid-Europa spreekt voor velen tot de verbeelding. Prijs jullie gelukkig met het nieuwe bezit in Taron. Wij wensen jullie veel warmte met alle'gemiste'familie en voor 2008 veel gezondheid en geluk!

Hartelijke groeten uit Wymeer,
    Anno & Marga.

• 18 December 2007 - 09:20

Eeltje En Marijke:

ja wat gaat zo,n jaar toch snel voorbij he,we zullen jullie gezellige site missen.
    maar we houden email contact.
    dikke tut eeltje en marijke

• 18 December 2007 - 09:43

Joop En Harmke:

wolkom thus

• 18 December 2007 - 18:51

Pietsje:

Moai dat jimme wer sûn yn Koarnwert werom binne! No, mar gau de redens út it fet! Oant sneon!

• 18 December 2007 - 19:25

Yvonne:

Welkom thuis!

Ik heb genoten van jullie mooie verhalen en nog meer van hoe jullie hebben genoten van elkaar en de prachtige omgeving, de bezoekjes van deze en gene.

Enne... toen jullie in de zon zaten in Abu Dhabi was ik aan het schaatsen met twee van mijn kleinkinderen op de ijsbaan in hartje stad Groningen onder de kerstboom!
    Hartelijke groetjes aan iedereen! En dank voor het laten mee beleven van jullie prachtige jaar in La Douce France!

Ik wens jullie een heerlijke kerst en een heel gezond 2008!

Veel liefs
    Yvonne

• 21 December 2007 - 13:55

Marja:

Hoi, welkom in ons "kouwe" kikkerlandje, nu de schaatsen maar weer onder. Toch een hele belevenis zo'n jaartje. Pikken ze mooi niet meer af. Veel succes met jullie stulpje in Taron natuurlijk. Ik kom graag ff helpen t.z.t. Heel veel succes in de bieb straks Hammy en voor nu hele gezellige feestdagen gewenst. Geniet van alle mensen om jullie heen.
    groet, Marja
    ps. gaan we nu voor de reunie?