TARON-SADIRAC-VIELLENAVE - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu TARON-SADIRAC-VIELLENAVE - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

TARON-SADIRAC-VIELLENAVE

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

25 Juli 2007 | Frankrijk, Lasseube

Ik ben een paar weken naar Cornwerd geweest. Lekker in de tuin geklust, de kinderen en andere geliefden gezien en gesproken en zit nu al bijna weer een week in Lasseube. Het is hier stralend weer en vandaag kwam de tour de France hier vlak bij langs. Kees moest een heel eind omrijden om thuis te kunnen komen. Veel wegen afgesloten vanwege de tour. Kees haalde me afgelopen donderdag van het vliegveld en vandaar zijn we meteen doorgereden naar Taron, een huisje in the middle of nowhere. Prachtig stukje natuur, 3,2 hectare bosgrond. Het huisje is veel minder mooi dan het vorige; Semeacq Blanchon, maar ook minder duur. We konden het niet eens worden over de prijs met de verkoper, wij wilden wat zakken vanwege de termieten. Maar hij hield vast aan de vraagprijs, dus helaas, dat ging niet door. Maar dit plekje in Taron is echt schitterend! Dus donderdag 2 augustus gaan we naar de notaris om een voorlopig koopcontract te tekenen als er niets tussenkomt. Afgelopen zondag hebben we bijna de hele middag daar onder de boom zitten fantaseren over hoe het er uit gaat zien. Gelukkig hebben we allebei een nogal levendige fantasie, want het huisje bestaat nu slechts uit vier muren, alles is er zo’n beetje al uitgesloopt. Bijgaand een ruwe schets hoe het er in de toekomst uit moet gaan zien. Bijgaande foto’s tonen de huidige toestand. De 1e keer dat we daar rondliepen, hoorde ik wat geritsel in het gras, liep er heen op mijn sandalen en daar lag een grote gele slang te kronkelen! Oeps! Vanaf dat moment trek ik mijn bergschoenen aan als we daar zijn. We houden jullie op de hoogte van de gang van zaken.

• 26 Juli 2007 - 08:22

Eeltje En Marijke:

tegen de tijd dat het klaar is komen we zeker langs,ziet er erg leuk uit
    dikke tuut fan us

• 26 Juli 2007 - 09:47

Anno & Marga:

Alvast een felicitatie waard! Lijkt nu al een heerlijke plek en wat gaat het nog worden! Hopelijk zitten er geen adders onder het gras...., maar jouw Frans is goed Hammy, dus je zult het voorlopig koopcontract wel goed lezen.

Veel succes!
    Groeten vanuit een herfstachtig Wymeer.
    Anno & Marga

• 27 Juli 2007 - 16:40

Marja:

Hoi, OOK LEUK! Ook hier kunnen jullie je fantasie op botvieren...Een heerlijk vooruitzicht toch. Ik hoop dat het dit keer allemaal lukt. Ik heb nu net vakantie en ga genieten van de Griekse zon.
    Was het lekker in Friesland? Vast.
    Lieve groetjes, Marja

• 30 Juli 2007 - 12:28

Willem En Tiny:

Alvast voorzichtig gefeliciteerd met jullie voorlopige aankoop op 2 aug! Kees kan toch niet stilzitten en jij met je antiekjes; jullie hebben je plekje wel gevonden. Onze vakantie in Canada was onvergetelijk. Jullie krijgen de hartelijke groeten van de hele familie Alberda/Radsma uit Canada. Wij hebben alle foto's op cd rom, dus als jullie hier weer zijn, dan moeten jullie maar eens komen kijken. Wij wensen jullie nog veel mooie dagen in Frankrijk. Groetjes en heel veel liefs van ons!

• 30 Juli 2007 - 12:35

Willen En Tiny:

Zijn we nog even weer; helemaal vergeten te vertellen: Annet en Jim hebben een Botter gekocht uit 1967. Hij ligt hier voor de wal. Je kan een foto vinden op Annet haar Hyves. Groetjes!

• 30 Augustus 2007 - 16:29

Katrien (Peyrouse):

Hoop dat jullie van je vakantie genieten!! Ik contacteer je kortelings om onze nieuwe lessenplanning te bespreken...voor het moment heb ik veel tijd en kan me dus perfect aanpassen.
    Wat de suggesties betreft...eh, een likje verf?

Katrien