Huis te koop en raquettes - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu Huis te koop en raquettes - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

Huis te koop en raquettes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

06 Februari 2007 | Frankrijk, Lasseube

Niet ver hier vandaan staat een hele grote villa, heel oud, schuren er achter en een wijnmakerij. Op een van onze reisjes naar Pau, al een paar jaar geleden stond dit huis ook al leeg en hebben we er wat rondgestruind. Ondertussen is het een bouwval, maar het is echt een plaatje. Afgelopen zaterdag hebben we er weer even gekeken en een beetje lopen dromen. Aan de voorkant staat een bord dat het te koop is, maar op het huis zelf staat een bord met a ete vendu (volgens mij betekent dat “verkocht”). We gaan op zoek wat er nou precies aan de hand is met dat huis. Liefhebbers? Er is behoorlijk achterstallig onderhoud, de verdieping is ingestort, er zit geen glas meer in de ramen en het dak is ook bijna helemaal ingestort, maar wat een mooi plekje!!! Daar zijn we dus afgelopen zaterdag even geweest, boodschappen gedaan in Pau, naar het Emmeus-huis in Lescar. Enorm, wat een rotzooi hebben ze daar! Maar snel even komen Rixt, zijn we wel een middagje zoet! Zondag was het prachtig weer, lekker zonnetje, hebben we onderweg raquettes gehuurd en zijn de bergen ingereden, richting col Marie Blanque. Maar we reden op de reserve en geen benzinepomp te bekennen die open was!!! Beetje dom van ons, maar ja……….. We zijn dus iets minder hoog gegaan dan de bedoeling was, Plateau Benou, maar daar was het ook heel mooi (zie foto’s). Tja, vlak voor een haarspeldbocht die steil omhoog loopt en dan zonder diesel lijkt me niet echt lekker!! Het eerste stuk liep door het dal en was vrij vlak, maar Kees zou en moest die raquettes proberen natuurlijk, dus wij omhoog, het bos in. Sneeuw zat, dus die dingen onder en lopen. Ging prima, je hebt wat meer draagvlak en er zitten scherpe puntjes onder, dus je glijdt niet zo snel weg. Nou,ik weet niet waar we allemaal geweest zijn en Kees ook niet, want de route die we genomen hebben stond niet op de kaart. Op een gegeven moment zag ik alleen nog maar sporen van een dier in de sneeuw die dat pad had gevolgd. Een hond of een beer, was wel een beest met grote poten! Maar enfin, na bijna drie uur hebben we de klussebus weer terug gevonden en zelfs (toen we de bergen al uit waren) een benzinepomp die open was. We hebben ons zelf maar getrakteerd op een etentje in de plaatselijke Auberge na al die inspanning en daar alle verbrande calorieën weer even aangevuld.

  • 06 Februari 2007 - 22:32

    Rixt:

    leuk leuk leuk we hebben al geboekt!!! en we willen graag verblijven in het dynasty huis!!!!!groetn rixt leon en giel aan de champagne....hik

  • 07 Februari 2007 - 02:32

    Eeltje En Marijke:

    wat een droom van een huis(meer kasteel) als we de escape hier nou laten liggen kunnen we komen klussen hihihihi

  • 07 Februari 2007 - 10:01

    Anno & Marga:

    Spreekt wel tot de verbeelding! Als de belastingdienst nou eens over de brug kwam.....met centen!

  • 07 Februari 2007 - 12:39

    Durk En Hilly:

    maak er een bejaardentehuis van
    voor de toekomstige 80 plussers van makkum
    oud bestuursleden van het Nut of zo
    Hilly

  • 15 Februari 2007 - 18:54

    Karin Koning:

    Hallo Hammy, Ik heb net al je berichten gelezen en schaam me een beetje dat ik helemaal niets meer van me heb laten horen, maar dat gaat bij deze veranderen. Door het lezen van alle berichten ben ik in één keer op de hoogte en ik moet zeggen dat als ik alle foto's bekijk ik flink jaloers op jullie ben want het ziet er allemaal wel héél idyllisch uit. Als God in Frankrijk zeggen ze hè? Ik ben inmiddels vanaf januari met mijn nieuwe functie gestart Loc. beh. in Musselkanaal en ik moet zeggen dat ik het best wel pittig vind en ik nog niet van de daken kan schreeuwen dat ik de leukste baan van iedereen heb. Maar misschien komt dat nog wel. Ik zit nog in de aanloop fase waarbij er erg veel op je af komt. Verder kan ik je mededelen dat ik per 1 mei ook in het buitenland ga wonen, net als Marga en Anno in Duitsland in Haren (tinnen). We hebben daar een huis gekocht met een landelijk uitzicht en we hebben er héél veel zin in. Maar vóórdat we gaan verhuizen vertrekken we eerst nog een maand naar Nieuw Zeeland waar onze dochter in maart gaat bevallen van haar eerte kindje. Wij worden voor de derde keer Opa en Oma (wauuuw!!!) Dus je ziet ook hier in Nederland gaat alles gewoon door. Hoe bevalt het jullie daar eigenlijk want daar lees ik in de berichten niets over. Wel wat jullie doen en zien. Maar niet of je ons (je ex- medestudenten bijv. en je lessen op het ROC mist. Heb je het gevoel al van misschien blijven we wel hier forever of juist helemáál niet? Nou ik hoor en lees wel weer wat van jullie en geniet met jullie mee. Groetjes Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kees en hammy

Wij gaan een jaartje wonen in Frankrijk. Kees gaat werken en ik niet. Via deze pagina willen wij familie, vrienden en bekenden op hoogte houden

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 186059

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 01 September 2013

Klassiek rondje GB met de VLIETER

09 Juni 2011 - 01 Augustus 2011

Vakantie 2011

01 Januari 2007 - 01 Januari 2008

Frankrijk

Landen bezocht: