Ferme a vendre - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu Ferme a vendre - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

Ferme a vendre

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

11 Maart 2007 | Frankrijk, Lasseube

Een week of wat geleden voordat we in Cornwerd waren reden we door de vallei van de l’Auronce, een mooie groene ZO-NW lopende vallei tussen Lasseube en Oloron met uitzicht op de Pyreneeën . Daar stond weer eens een bordje met “maison a vendre”, deze keer met een particulier telefoon nummer. Foto van het bordje gemaakt en gekeken of er een huis leeg stond. Er stonden wel drie bouwvallen leeg waarvan 1 een boerderij. Het hele gebeuren uit ons hoofd gezet maar gisteren kwamen we er weer langs en het bordje stond er nog steeds. Vanmorgen toch dat nummer gebeld. Het was niet een van de huizen die we gezien hadden maar een nog bewoonde boerderij met de naam Lagouardat, op 1 hectare grond. We waren vanmiddag om 2 uur welkom. “Zullen we wel gaan? Wordt niets, veel te duur, nou ja vooruit, best wel leuk. Maar we kopen het alleen als er palmbomen en mimosa staan”. Het was ook leuk, een heel enthousiaste man, zat vol van zijn mooie boerderij, moest niets van moderne materialen hebben, al 15 jaar bezig. Was van plan een meubelreparatie-atelier op te zetten. Verder was het ook een triest verhaal want ook zijn tweede vrouw was bij hem weggegaan, kon de eenvoud niet aan. Drie uur heeft hij ons aan de praat gehouden en alle hoeken van de boerderij laten zien. Wijnmakerij, stallen, grote schuur, binnenplaats, plannen om er een kindervakantieboerderij van te maken, eigen mini bos, groentetuin, bananenbomen, bloeiende mimosa, palmbomen, vijver, weiland, ezels, schapen, kippen, ganzen. Verder nog ongelofelijk veel aan te doen, je kon overal langs naar buiten kijken, over de zolders van de schuren moesten we een bepaalde route lopen om er niet doorheen te zakken. Toen ik dit allemaal zo aanhoorde was ik vol goede moed; “vast niet duur, de man moet ervan af”.
Aan het eind van deze enerverende rondleiding heel discreet gevraagd wat hij er voor moest hebben. Ik verstond 80000€. Eenmaal in de auto zeg ik tegen Hammy “bingo, prachtig plekje, morgen bellen we de man. Bingo! zegt Hammy waar wil jij 400000€ vandaan halen?” Helaas, mijn Frans is het toch nog niet helemaal. Maar………. toch een leuke middag gehad.

Kees

• 12 Maart 2007 - 16:53

Joke:

hoi daar,
    je moet wensen houden ,kees
    hier heerlijk weer buiten op teras koffie gedronken,
    ja wij kunnen hier ook wel wat met de temperatuur

gr joke

• 14 Maart 2007 - 10:24

Yvonne:

Hoi avonturiers!

Mooi verhaal Kees! Weet je zeker dat je niet per ongeluk "we doen het" tegen de man hebt gezegd?
    Het is hier in Groningen prachtig weer. In de zon op mijn kleine petite terrasje. Viooltjes in het petite tuintje en voorjaarsbloemetjes in de knop. Nou blijf uitkijken naar een mooi plekje en en laat Hammy maar vertalen.Komt vast wel iets prachtigs uit. Dromen moet je altijd hebben.
    Ik ga nog even van het zonnetje genieten en van jullie verhalen!

groet,

Yvonne

• 15 Maart 2007 - 03:56

Eeltje En Marijke:

goh watleuk allemaal zou echt wat voor jullie zijn maar ja die suikeroom komt niet tevoorschijn denk ik,misschien vinden jullie nog iets goedkopers die palmboom kunnen we wel voor jullie meenemen er staan hier genoeg.