Wilco en Antoinette - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu Wilco en Antoinette - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

Wilco en Antoinette

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

31 Mei 2007 | Frankrijk, Lasseube

Wilco was het enige kind dat nog niet een kijkje had genomen in Lasseube. Afgelopen zaterdag kwam hij, samen met vriendin Antoinette voor een (te) kort bezoekje t/m dinsdag. Antoinette had aangegeven dat ze graag een kijkje wilde nemen in een Franse kringloop, dus wij gelijk vanaf het vliegveld door naar een van de twee Emmaüsvestigingen in Lescar. Daar hebben we een paar uurtjes rondgestruind en toen door naar huis, waar Kees een voortreffelijke maaltijd heeft toebereid met artisjokken, scampi’s, salade, alles rijkelijk besprenkeld met de nodige alcoholica, dus laat naar bed en laat weer opstaan. De volgende dag was het boven verwachting stralend weer, dus in de loop van de dag zijn we richting Pyreneeën gereden naar Kees zijn favoriete plek; Lac de Bious-Artigues, aan de voet van de Pic du Midi d’Ossau en hebben daar de alcohol uit ons lijf gelopen. In de plaatselijke Auberge van Lasseube hebben we gegeten, daarna thuis nog een wijntje en tja, dan is het weer zo maar laat.
Maandag , zoals voorspeld, hevige buien en windstoten, richting bergen zelfs fikse overstromingen in een paar dorpjes. Wilco en Antoinette zijn met de klussebus naar Pau gereden, even lekker shoppen en de stad verkend. Kees en ik hebben een potentieel huis bekeken in de Gers, vlak bij Plaisance. Oud boerenhuis uit de 17e eeuw, 8 hectare grond er bij met een klein meertje en een stukje bos. Prachtige omgeving, heel dun bevolkt met slaperige dorpjes. De volgende ochtend zijn we er met de makelaar geweest om ook even binnen te kunnen kijken. Wilco en Antoinette ook mee. Volgens Wilco is het huis beyond repair! Kees ziet het wel zitten. De schoorsteen hangt een beetje los van de muur, hier en daar een scheur, vloeren van de bovenverdieping verrot en het zijn allemaal kleine kamertjes binnen, geen wc, geen douche, geen adsl. Maar de voorgevel word gesierd door een schitterende klimroos van 50 jaar oud en er staat een vijgenboom! We hebben geluncht in Aignan, een klein dorpje vlak bij en toen door naar het vliegveld, want half vijf moesten ze weer vliegen. Op het vliegveld heeft Wilco’s mobieltje weer bereik en het ding blijft piepen! Werk aan de winkel! We zijn het er allemaal over eens dat van zaterdag tot dinsdag echt te kort is, dus volgende keer komen ze langer. We zwaaien ze uit en rijden huiswaarts. Het is altijd weer even wennen als de logees weg zijn, zo stil!

• 01 Juni 2007 - 10:12

Eeltje En Marijke:

leuk he dat de kindjes zo nu en dan langs komen ,hier in maleisie alles goed
    gaan 13 juni naar nederland
    lijkt me een mooi paradijsje dat huis op de fot
    dikke tuut eeltje en marijke

• 02 Juni 2007 - 11:52

Yvonne:

Hoi luitjes,

Nou,dat ziet er wel heel erg Kees en Hammy uit dat huisje in de Gers! Volgens mij kunnen jullie overal wel iets van maken. Het is hier wederom prachtig weer en hopelijk bij jullie. Was leuk om weer eens bij je zijn in Cornwerd Hammy! Ik hoop echt dat ik jullie plekje in Frankrijk ook nog kan bezoeken,want kringloopwinkels in Frankrijk en heerlijke wandelingen: erg aantrekkelijk. Trouwens: ik ben dolop artisjokken en wijn. haha

Groet,

Yvonne

• 02 Juni 2007 - 18:08

Odb:

ha die memmie en kees!

nouja mooi huske net! hoppa! as ik dan straks klear bin mei de Pabo dan kin ik moai meihelpe! hahah vet handig!

ik hjer wol van dei en in dikke tut van Oane!

• 08 Juni 2007 - 19:56

Antoinette:

Lieve Kees en Hammy,
    Eindelijk doet internet het weer!! Meteen de gelegenheid aangrijpen om te zeggen hoe heelrijk we het hebben gevonden! Hoewel het zo kort was, voelde het toch als een week. Zoveel gedaan! Veel dank, veel dank en succes met de ruines! Liefs, Antoinette