Paris…… - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu Paris…… - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

Paris……

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

19 Juni 2007 | Frankrijk, Lasseube

Kees heeft toch wel een heel leuk baantje waar hij geregeld voor op reis moet/mag. Afgelopen week moest hij naar Parijs. “Kom ook maar een paar daagjes zei hij, in het hotel staat meestal wel een 2-persoons bed, dus je kunt zo aanschuiven”. Zo gezegd, zo gedaan. Kees is maandag vertrokken met het vliegtuig en ik woensdagmiddag met de snelle trein, de TGV. Pau-Parijs. Hij doet er 5 uur over. Het is 900 km, dus met de auto zou dat niet lukken. Kees stond, vermomd als toerist in korte broek en pas aangeschafte sandalen, me op te wachten op het station van Montparnasse. Samen gegeten in Quartier Latin op een terras. Ondertussen vernikkelde hij van de kou in die korte broek, dus maar snel met de metro naar het hotel. Inmiddels was het al een uur of 01.00. Die metro in Parijs vind ik geweldig! Een netwerk van tunnels onder de stad en je bent in een mum van tijd waar je wilt zijn. Als je dan weer boven de grond komt en je ziet al dat verkeer is de keuze van hoe je te verplaatsen snel gemaakt. Tenzij je iets wilt zien natuurlijk! Dat heb ik de volgende dag gedaan. Kees is vroeg opgestaan om te gaan werken en ik heb me nog eens lekker omgedraaid, toen ontbijtje in het hotel in La Defense en vervolgens met de metro naar het centrum. Daar ben ik op zo’n rode bus gestapt en heb me naar diverse bezienswaardigheden laten rijden: De Notre Dame, de Eiffeltoren, Place de la Concorde, het Louvre, Arc de triomphe, Je kijkt je ogen uit, in de 1e plaats natuurlijk al die indrukwekkende gebouwen, bruggen etc., maar ook het verkeer en al die verschillende mensen. We hadden afgesproken in het hotel, zo rond een uur of 6, want ’s-avonds gingen we met collega’s een tochtje maken over de Seine, inclusief diner. Dan zie je Parijs vanaf het water, je vaart onder een aantal van die prachtige bruggen door (het zijn er een stuk of 40 heb ik me laten vertellen), de lichtstad, absoluut waar. Langs de oevers is ook van alles te zien. Hier staat een band te spelen, daar wordt gedanst, een salonorkestje staat te oefenen. Geweldig!
De volgende dag hetzelfde ritueel, Kees naar zijn werk, ik ontbijtje en met de metro naar Porte de Clignacourt, waar je de marché de Puce (rommelmarkt) kunt vinden. Mooi niet dus, op zaterdag, zondag en maandag, maar niet op vrijdag. Dan maar naar Monmartre, de schilderswijk. Ik ben hier ooit eens een midweek met Rixt geweest, in een hotelletje vlak bij deze wijk en heb daar hele leuke herinneringen aan. Geluncht aan de voet van de Sacre Coeur en daar had ik afgesproken met Kees die ’s-middags vrij was. Wat rondgewandeld daar tussen de tekenaars, toen een enorme plensbui. We zaten net op een terrasje, maar dat begon ook al te lekken en naast me zat een tekenaar een stelletje te tekenen, zijn papier werd helemaal nat, dus die heb ik even geassisteerd door de paraplu boven zijn werk te houden totdat hij klaar was. Hij vond me een “ange”. Nou, dat wordt niet iedere dag tegen je gezegd toch? Weer gegeten in quartier Latin in een heel oud pandje en toen was de dag al weer om. Zaterdag zijn we samen weer met de TGV naar Pau gereisd, Kees 1e klas (geboekt door Total) en ik 2e klas. Toen de conducteur voorbij was gekomen, belde hij dat er plek zat was, dus heb ik de rest van de reis me daar ook maar neergevleid in het pluche. De buren hebben deze dagen op Macho gepast, ging prima, zeiden ze.

  • 19 Juni 2007 - 06:28

    Johannes Dijkstra:

    Zo te zien vermaken jullie je best in het Zuiden. Ik kreeg de link van Theo Boekhout. Hou me momenteel nog part time bezig met de verhuizing en ben op toerbeurt in Den Haag Den Helder.
    We hebben net 3 weken vakantie gehad, we hebben een boot gekocht (een vutters boot: www.grouwstervlet.nl)De groeten en veel plezier,
    Johannes en Anneke Dijkstra

  • 19 Juni 2007 - 08:08

    Oane:

    dus memmie is een engeltsje?ohhhhhhhh. kinst die mop wol van dat famke die nei parijs gong mei har vriendsie?oke ik vertel uhm wol even. ze gongen dus nei parijs en it wie harstikke gezellig, vertelt ze oan har vriendintsje. freeget har vriendintsje;hebben jullie ook aan de seine gezeten? seit it famke; Nee! maar hij wel aan de meine!!

    die memmie

  • 19 Juni 2007 - 08:54

    Rixt:

    Hey mem, wist zeker dat die tekenaar net ANE bedoelde i.p.v ange???...Bist ek nei de kapper weeest? koart prukje!ik bin mien tos oant pakken foar oerol jihaaaaa!
    dikke klaptuut
    PS: Ik wol ek wer nei Paris! wie sa romantisch mei dei.....

  • 19 Juni 2007 - 09:09

    Anno & Marga:

    Bom dia Hammy en Kees,

    Bofkont, wat een romantische stad is Parijs hè! Leuk even weer wat foto's te zien. Wij zijn net terug uit Portugal en hebben van de 5 weken vakantie, 8 dagen zon gehad. Het weer in Europa is wel erg in de war. Nu eerst maar weer een jaartje werken en volgend jaar in de herkansing. Fijn te lezen dat het zo goed met jullie gaat.

    Muitos comprimentos,
    Anno & Marga.

  • 20 Juni 2007 - 08:05

    Eeltje En Marijke:

    klinkt heeeeeeel gezellie allemaal

  • 20 Juni 2007 - 18:32

    Joop En Harmke:

    Het is wel afzien daar in Frankrijk he je zou bijna medelijden krijgen> geniet ervan

  • 23 Juni 2007 - 16:52

    Kampi Oane:

    hoi memmie en kees!

    ik bin ek wer clubkampioen!

    dikke tut van Oane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kees en hammy

Wij gaan een jaartje wonen in Frankrijk. Kees gaat werken en ik niet. Via deze pagina willen wij familie, vrienden en bekenden op hoogte houden

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 186070

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 01 September 2013

Klassiek rondje GB met de VLIETER

09 Juni 2011 - 01 Augustus 2011

Vakantie 2011

01 Januari 2007 - 01 Januari 2008

Frankrijk

Landen bezocht: