Le-weekend dernier - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu Le-weekend dernier - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

Le-weekend dernier

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

16 Juli 2007 | Frankrijk, Lasseube

Het volgende verhaal is geschreven in het Frans in opdracht van mijn Franse lerares Isabelle die niet uit kan staan dat ze onze website niet kan lezen. Aanvankelijk zou Isabelle dit nazien maar die zit nu met zwangerschapsverlof thuis en daarom heeft Katrien, mijn andere Franse lerares, het nagezien. Met dank aan beiden omdat ze nog zoveel moeite doen om nog wat Frans in die roestige hersenen van mij te krijgen. Katrien komt uit België en kan het wel allemaal perfect lezen dus wees voorzichtig met de reacties.
Le week-end dernier is nu 4 weken geleden maar dat doet aan het verhaal niets af. Ondertussen is er een termietenrapport opgemaakt en dat liegt er inderdaad niet om. De huidige eigenaar zal aanzienlijk in prijs moeten zakken anders wordt het niets. Ook moeten die beesten zo snel mogelijk bestreden worden want in dit klimaat zijn ze in staat in een paar maanden tijd al het hout uit je huis weg te eten. Maar zegt de huidige eigenaar; niets aan de hand de prijs gaat niet naar beneden en ik ga nu eerst drie weken op vakantie.
Jammer want het is een prachtig huisje op een schitterend plekje.

Vertaling via download in www.babelfish.com.
Kees

Le week-end dernier

Nous avons en vue une maison à Semeacq Blachon.
Nous l’avons visitée une première fois avec l’agent immobilier. Le week-end dernier nous avons reçu la clé et nous avons pu la regarder ensemble.
C’est une vieille maison de style béarnais. Elle a été construite au cours du 19ième siècle et les murs sont en pierre. Derrière la maison se trouve un entrepôt de vin avec un pressoir à raisins. Celui-ci prend toute la largeur de la maison.
Le grenier est entièrement vide, il n’y aucune chambre et le toit fait 7 mètres de haut.
Il n’y pas de sanitaires dans la maison. Le toit est totalement abîmé et a besoin d’être refait.
Il y a un problème avec les poutres de la façade. Il y a probablement des termites aussi.
La propriété comprend un grand jardin et un petit pré. Le jardin est une vraie jungle : l’ancien habitant a planté trop d’arbres et de buissons mais aussi un palmier figuier.
« On ne voit plus la forêt à travers les arbres ».
Il y a une source dans le jardin et quelques fruitiers mais jusqu’à présent nous ne les avons pas encore trouvés.
La maison se trouve dans un très joli cadre et rejoint un petit chemin tranquille. Le jardin est complètement entouré par des prés, délimités à leur tour par des buissons et des arbres.
Il y a beaucoup de travail mais nous nous y retrouvons entièrement et nous espérons que ça marchera.

Je remercie Babel Fish mais aussi et surtout mes professeurs de français Katrien et Isabelle.

Au revoir

• 17 Juli 2007 - 08:43

Anno & Marga:

Hi Hammy en Kees,

Gaan jullie écht dit huis kopen? Hoeveel mazzel kun je hebben? Fijn te horen dat het allemaal zo goed met jullie gaat. In de bibliotheekwereld heerst het vakantievirus, dus ligt alles stil. Nou, dan maar lekker in de tuin rommelen en we verzinnen allerlei nieuwe projectjes om ons huis nog sfeervoller te maken. Of het allemaal ten uitvoer wordt gebracht valt nog te bezien, er over fantaseren is in elk erg leuk onder het genot van een lekker glaasje Vinho Verde uit Portugal! We genieten van de zwoele avonden op ons terras en als er eens een sproeiregentje valt zitten we toch droog onder onze overkapping.

Bonne chance avec 'votre' maison!
    Groetjes uit Wymeer.

• 17 Juli 2007 - 13:26

Akky De Boer:

C,est magnifique! Le petite histoire et la maison aussi.Bonjour d,Akky.

• 18 Juli 2007 - 16:56

Katrien (Peyrouse):

Wat die roestige hersens betreft...dat valt heel goed mee hoor. Ik weet dat ik ook voor Isabelle kan spreken als ik zeg dat, zelfs al heeft Kees dan het gevoel dat er niet veel "in" geraakt, er toch al heel wat "uit" komt! In elk geval, een plezier om in de les te hebben...
    (Heel mooi huis trouwens, spijtig van de termietenbevolking...)
    Katrien (de leerkracht Frans)

• 20 Juli 2007 - 14:22

Claude ...et Jannie:

Ton français est parfait. Je suis heureux de savoir que nous pourrons converser en français à Lemmer (ou Kornwerd) ou à Lasseube.
    "Vivre comme Dieu en France" est une expression qui s'applique ici. L 'inventaire pourrait aussi se retrouver à l'openluchtmuseum à Arnhem.
    Si vous décidez de vous reconvertir dans les vignes....juste un coup de téléphone
    et je viendrai m'occuper du pressoir.
    Nos vacances se sont terminés hier soir, Juste de retour d'un petit Tour de France.....Bourgogne, Le Puy, Millau, Larzac, Aveyron, St Emilion et bien sur nous avons fini à Vouvray en famille.

Grosses bises de Claude et Jannie

• 20 Juli 2007 - 18:45

Bas&paulina:

het lijkt inderdaad super dat huis maar ja met termieten hebben wij ook even niets ,was het nou een luizen plaag dan zei ja kom maar op, maar nu weet ik het even niet hoor we zullen het wel eens van dichtbij bekijken onder het genot van een of twee???? borreltjes

zouden jullie die dan vast klaar willen zetten op dieren(termieten)dag
    want ik heb geboekt op 4 okt t/m 7 okt samen met ineke en rene duuuuuuuuuus hier we come
    zet het maar in je agenda en hebben het er nog wel over
    groetjes

paulina en bas

• 24 Juli 2007 - 16:23

Gwen Van Der Sloot:

Heey Hammy en Kees,

Lang geleden maar even een krabbel van mij. Even snel wat berichtjes gelezen. Gaan jullie een ander huis kopen? Het huis op de foto ziet er in ieder geval geweldig uit. Hier gaat alles zn gangetje. Ben net heerlijk drie weken vrij geweest. En twee weken daarvan met Martin naar Griekenland, het eiland Thassos geweest. Dat was echt heerlijk en voor mij de eerste keer vliegen. Spannend maar wel heel leuk. Was supermooi eiland. Lekker gerelaxt aan het strand en op een quad het hele eiland verkend. We kwamen zo op de mooiste plekjes, verlaten baaitjes, bossen, bergen en zonder benzine tussen de berggeiten haha. En nu .... weer werken, pfff. Niks an hoor, want het weer is hier vreselijk. Regen, regen en nog eens regen. Niet echt koud, maar niet veel zomers aan. Apart hoor dat jullie nog steeds in Frankrijk zitten. Jullie komen wel weer terug toch??? Met Leon , Rik , Ilona en Fronny gaat ook alles goed. Leon begint nu echt een kereltje te worden. Leuk ventje hoor, al die veranderingen zien is echt leuk. Hij kan echt schateren als je met hem speelt. Hij begint wat over de vloer te kruipen en zwaait naar je haha. Oppassen doe ik niet heel veel, maar Fronny wel. Die geniet er ook echt van. Met Martin en mij gaat alles super goed!!! Ik hoop met jullie ook.

Dikke kus Gwen