Wildlife…… - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu Wildlife…… - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

Wildlife……

Door: Hammy

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

14 September 2007 | Frankrijk, Lasseube

Afgelopen weekend een rondleiding gehad op het toekomstige landgoed van Taron. Is veel hoor, 3.5 hectare! Veel bebost en veel ondergroei. We moeten maar een paar geitjes of schaapjes daar rond laten lopen. Kees dubt er over om de tractor op te halen uit Cornwerd. Of we moeten hier tegen iets aan lopen..... Een klein tractor-projectje kan er nog wel bij, toch! Francis, de buurman (broer van de eigenaar) regelt de dingen en deed ook de rondleiding. Na afloop een wijntje gedronken samen met zijn Nederlandse vrouw Loes en hun 2-jarig zoontje Jaap. Mooi manneke!
Hij vertelde dat er sangliers (zwijnen) en veel herten (of reetjes) daar rondlopen. Toen we de heuvel afliepen naast het pad vonden we een vossenhol (Yess!!!) Geweldig toch, allemaal dieren op ons erf. Maar er wordt ook veel gejaagd in Frankrijk en Taron is daar geen uitzondering op. Je kunt zeggen dat je dat niet wilt op je land, maar dan zet je kwaad bloed, dat hoort er nou eenmaal bij. Maandagavond zat ik met Macho op de bank en opeens vloog er iets door de kamer met een bloedgang, een vleermuis! Ik heb alles snel opengezet, maar hij vloog naar boven, een paar rondjes door de badkamer, toen naar de zolder, raam snel open, maar hij bleef rondcirkelen in huis. Op een gegeven moment was hij weg. Ik weet niet of hij naar buiten is gevlogen of nog ergens tussen de balken zit verstopt.
Toen ik de planten water gaf in de huiskamer voelde ik opeens een paar ogen op me gericht, een pad had zich verstopt in de bloempot! Gelukkig geen slang. Hagedisjes zie ik niet veel meer in Lasseube. Macho maakt er steeds jacht op, bij gebrek aan muizen.
Afgelopen week de kerkbank geschilderd (zie foto). Gisteren samen met de buurvrouw confiture en zo gemaakt van coigns (nooit van gehoord). Een keiharde vrucht, lijkt op een appel, maar ook op een peer. Er staat ook een coignassier in Taron. We hebben er toen eentje geproefd, net te iten! Dus wilden hem gelijk maar omhakken. Maar even afwachten hoe de appelmoes smaakt!

• 14 September 2007 - 14:26

Feya:

Hoi Hammy en Kees.

Leuk om jullie stukjes steeds te lezen, ben ook abbonee geworden nu, dat is wel makkelijk. Dat vind ik hier ook zo mooi, dat we veel meer wilde beesten zien dan in Nederland. Roofvogels bij de vleet, veel vossen ook(ook geregeld 1 platgereden aan de kant van de weg) ,reeen en zelfs dassen! We zijn al een paar keer gestopt bij een doodgereden das. Prachtige beesten om te zien. ook jagen ze hier bij ons achter in het bos. Er is een heel groot natuurgebied achter ons huis waar veel wild zit. We horen geregeld knallen.
    Hee, succes met de verbouwing van jullie huis!(ziet er trouwens al heel mooi uit zo te zien op de laatste foto!!)
    Groetjes vanuit Danmark,Feya en familie.

• 15 September 2007 - 07:42

Eeltje En Marijke:

tsjonge wat een beeste bende daar,gelukkig zijn die vleermuizen wat kleiner dan de vliegende honden hier,
    wij zijn sinds gisteren weer aan boord na een reis van 2 dagen en alles is prima hier aan boord
    dikke tut eeltje en marijke

• 15 September 2007 - 15:31

Jaap.:

Ben ik nog steeds in beeld om de trekker
    op eigen wielen naar Taron te brengen?

• 16 September 2007 - 18:25

Kees:

Jaap

Ja natuurlijk maar ik moet hem wel snel hebben, in oktober moet het gras er nog een keer af. O ja er moeten ook andere banden onder anders haal je het niet

Kees

• 17 September 2007 - 10:52

Anno & Marga:

Hi luitjes,

Wat een prachtige tint groen! Nieuw leven, nieuwe kleur! Genieten hoor, al jullie verhalen daar in het zuiden. Wij gaan straks een weekje uitwaaien op Texel, ook leuk.
    Kroeltje aan die lieve Macho en voor jullie heel veel succes met het verdere inburgeren! Zo te zien en te lezen is dat geen enkel probleem.

Groetjes uit Wymeer.