"Werk' vakantie - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu "Werk' vakantie - Reisverslag uit Lasseube, Frankrijk van kees en hammy brooshooft - WaarBenJij.nu

"Werk' vakantie

Door: Hammy

Blijf op de hoogte en volg kees en hammy

30 Augustus 2007 | Frankrijk, Lasseube

Kees heeft zijn vakantie ingekort tot 2 weken omdat we ook graag iets willen doen in Taron zodra de koop rond is. Dus we zijn met de klussebus via de Dodogne richting Cornwerd gereden. In de Dordogne de grot van Lascaux bewonderd met zijn grotschilderingen, prachtige streek, hier stroomt uiteraard de rivier de Dordogne en ook de Vezere. Op deze rivieren veel kanoërs, lijkt me ook erg leuk, maar wel als het iets minder druk is. Dit gebied werd al bewoond in de prehistorie, dus er is een heleboel te bekijken, vindplaatsen van nederzettingen van de cro-magnon-mensen, grotten etc. Dinsdagmiddag kregen we opeens de kriebels en gingen een stukje rijden richting Noorden en dit schoot lekker op, we waren om middernacht zo’n beetje Parijs al voorbij! Woensdagmiddag een uur of drie waren we in Cornwerd. Kees is onmiddellijk gaan klussen. De visserij-dagen in Makkum waren ook in deze periode, dus dat was weer ouderwets gezellig. De pruimenoogst was verwerkt tot jam door Rixt en Annemien en Giel heeft de bomen gesnoeid. Ik heb nog nooit zoveel pruimen aan de bomen gezien als dit jaar! Toen we weer vertrokken uit Cornwerd was de bus volgeladen met gereedschap, een fornuisje, een oude kerkbank, allemaal voor Taron. We hebben de toeristische route terug genomen, dus hebben er 3 dagen over gedaan om thuis te komen. Onderweg geslapen op de camping. Als de schuifdeur openstond stond en je keek naar binnen zag je de hele zooi staan, met het fornuis vooraan. Ben benieuwd wat de andere kampeerders van ons dachten! Kees is maandag weer aan het werk gegaan. Het was hier maandag en dinsdag zo rond de 37 graden, het zweet liep al van je af als je niks deed, dus ik heb me maar niet veel drukker gemaakt. Nu is het wat koeler, na een paar fikse onweersbuien.
Hildebrand en Eelkje en Jaap en Marja, collega’s van Kees van vroeger, staan hier momenteel op de camping, vanavond komen ze hier eten, dus ik moet maar eens op z’n Frans kokkerellen vandaag………..

• 31 Augustus 2007 - 11:29

Marja:

Hoi Hammy en Kees, leuk om te lezeen. Wij zijn een aantal jaartjes terug ook in de Dordogne geweest en hebben ook de grotten bezocht en de Vezere bedwongen met de kano. Mooi gebied daar. Dit keer hebben we de peloponessos rondgereisd, veel Griekse cultuur gesnoven en prachtige ritten door de bergen gemaakt. Het is dan ook erg triest om te zien dat alles nu afbrand. Erg sneu. Daarna nog een weekje Zakynthos, gevaren, gezwommen en gezon't (hoewel schaduw hoor), bij 37 tot 40 graden af en toe puffen hoor.
    Schaam me dat ik zo lang niks van me heb laten horen. Errug. Er volgt gauw een superlange mail hoor. lieve groetjes, M.